
Uczniowie uczestniczący w wyjeździe zostali przydzieleni do poszczególnych działów w firmie aby poznać środowisko i specyfikę pracy w zawodach takich jak inżynier projektu, konstruktor, spawacz,elektryk, operator maszyn CNC , magazynier, logistyk. Dzięki uprzejmości pracowników mogli obserwować życie firmy przez prawie 5 godzin. Uczestniczyli też w przerwach śniadaniowych i obiadowych, co sprawiło, że jeszcze bardziej poczuli się w firmie jak w domu. Bardzo ciekawy dla pedagogów i rodziców wyda się fakt, że uczniowie nie chcieli odejść od obserwowania pracy a również zapomnieli zupełnie o fakcie, że podczas wizyty w firmie nie posiadali telefonów komórkowych r30;
Po przyjeździe do szkoły uczniowie wzięli udział w ankiecie podsumowującej wyjazd, gdzie wspólnie stwierdzili, że taki sposób poznania zawodu to rewelacyjny pomysł, w dodatku ich wnioski pozwalają na wysnucie hipotezy ,że tego rodzaju inicjatywa powinna zostać rozpowszechniona i możliwe, że uwzględniona w programie edukacyjnym dl a uczniów gimnazjów. Dzięki identyfikacji z miejscem pracy, uczniowie mają możliwość odnaleźć swoje zainteresowania i pasje a dodatkowo młody człowiek może poczuć się potrzebny i akceptowany w zupełnie nowym środowisku.